تور زمینی وان از تبریز بهار نوروز 1399
نوشته شده توسط : hotelju

سایت هتل جو تور زمینی وان از تبریز
شرکت ستاره شرق آذر گشت با شماره مجوز (1/21088) رسمی از سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و با شماره ثبت 40939 در اداره ثبت اسناد کشور می باشد. که هدف از ایجاد شبکه رزرواسیون هتل جو، تجربیات چندین ساله در امور گردشگری و اجرای تخصص تورهای داخلی می باشد که با آگاهی کامل از درخواست مسافران نسبت به رزرو مراکز اقامتی، خدمات گردشگری و جهت ارائه خدمات هر چه بهتر گردشگری به مسافران عزیز تصمیم به ایجاد شبکه رزرواسیون هتل جو نموده ایم. همچنین شبکه رزرواسیون هتل جو علاوه بر رزرو هتل و مراکز اقامتی، خدمات ترانسفر و تور، را نیز به مسافران عزیز ارائه می نماید که نسبت به سایر مراکز رزرواسیون هتل ها متمایز می باشد.

تلفن رزرو هتل:

041-33378581 الی 3

راهنمای تور وان، ترکیه

وان شهری کوچکی در شرق ترکیه میباشد با عجایب منحصر تور زمینی وان از تبریز به فرد، یکی از آنها گونه نادری از گربه هاست که در اطراف رودخانه "وان" زندگی میکنند. این گربه ها چشمان رنگی جالبی دارند، یک چشم به رنگ کهربا و دیگری آبی، جالبتر اینکه علاقه زیادی برای شنا در دریاچه پهناور " وان" دارند

غیر از این گربه های عجیب و غریب، تاریخ ریشه دار و کهن این شهر افتخار دیگری  است که در سفر با تور وان از آن دیدن میکنید وقدمت آن به 5000 سال قبل از میلاد برمیگردد. تمدنها و حکومتهای متفاوتی به تاریخ آن شکل داده اند از قبیل، اورارتی ها، ارمنی ها، بیزانتین، سلجوقیان و اوتومان.

برای دیدن این جاذبه ها سفر با تور ارزان وان هتل جو را فراموش نکنید .

هر کدام از این دوران ها بناهای پر اهمیتی از خود به جا گذاشتند مثل قلعه نظامی " اورارتیان" و کلیسای مسیحی " ارمنی ها". طبیعت هم این شهر را  به زیبایی نقش کرده، با رودخانه ای که بزرگترین مخزن آب در ترکیه است

اقامت در وان

شهر وان از شهر های مرزی ایران می باشد که طرفداران تور زمینی وان از تبریز بسیاری در میان هم وطنانمان دارد. به همین دلیل در زمان های شلوغ سفر به این شهر می بایست حتما از قبل محل اقامت مورد نظرتان را رزرو کنید. قیمت اقامت در این شهر مقرون به صرفه است. شما می توانید برای مدت اقامتتان آپارتمان اجاره نمایید که از هزینه آن از هتل ارزان تر تمام خواهد شد.

دیدنیها و کارهایی که باید در تور وان ترکیه انجام دهید

موزه وان

لیدر هتل جو  : موزه  وان دراین شهر دلپذیر، جایگاه مصنوعاتی است که متعلق به دوره های مهمی در تاریخ ترکیه است، یعنی دوران های ترکیه ماقبل تاریخ، اوراتریان و اوتومان. بخش جالبی از این موزه " قسمت نسل کشی" است که درباره فاجعه خونین این منطقه اطلاعاتی در اختیارتان میگذارد.

موزه بخشهای مختلفی دارد، در حیاط داخلی لوح های خط میخی و حکاکیهای منطقه " حاکاری" را میبینید، در حیاط مقبره هایی همراه با کتیبه، و در سطحی پایین تر از حیاط سفالینه های " تراکوتا" جواهرات طلای " اورارتیان" و صنایع برنز دیده میشود، و در طبقه بالاتر سفالینه های بیشتر، تور زمینی وان از تبریز سکه های قدیمی و نسخه های خطی را مبینید.

ارگ وان

مشرف به خرابه های شهر قدیمی 3000 ساله " اورارتو" قلعه سنگی عظیمی است که " ارگ وان" نام دارد که بین قرن هفتم و نهم قبل از میلاد ساخته شده. " ارگ وان" عظیم ترین  قلعه سنگی است و از سنگ بازالت و خشتهای گل در ساخت قسمت اصلی آن استفاده شده.

در مجاورت " ارگ وان"  برج " ساردور" قرار دارد که کتیبه هایی از آغاز پادشاهی باستانی " اورارتو" در آن قرار دارد. کتیبه  در قرن پنجم قبل از میلاد توسط " خشایارشاه"  بزرگ به سه زبان نوشته شده، فارسی قدیم، بابلی و ایلامی. در طی هزاران سال این کتیبه جان سالم به در برده و در شرایط خوبی باقی مانده. این ارگ از جمله مکانهایی است که همراه با تور وان باید از آن دیدن کنید.

جزیره اختامار

افسانه ها حاکی از آن است که نام این جزیره  زاییده عشق است، مردی عاشق دختری در جزیره شده، هر شب از رودخانه " وان" میگذشته تا او را ببیند و بالاخره یک شب با وجود طوفانی سهمگین راهی میشود ولی قایقش غرق میشود و زماتی که با امواج خشمگین مبارزه میکرده، نام دختر را فریاد میزده، ( آخ، تامار).

جاذبه اصلی جزیره کلیسای جامع مسیحیان ارمنی است تور زمینی وان از تبریز که قدمت آن به سال 915 برمیگردد. معماری کلیسا جالب توجه است، اما چشمگیرتر از آن کارهای هنری روی دیوار بیرونی است که از انجیل الهام گرفته شده.

کلیسای مقدس وان

کلیسای مقدس در بالای کوه " آقتامار"  جزیره  که توسط دریاچه "وان" احاطه شده، به زیبایی خودنمایی میکند. اما بین سالهای 95 تا 921 توسط معماری ارمنی به نام " تردات مندت" ساخته شده و مهمترین جاذبه جزیره است.

این کلیسا نه تنها اهمیت مذهبی را در جزیره نشان میدهد بلکه بازگو کننده اثر عمیق هنر و فرهنگ نیزهست. کلیسا اخیرا در سال 2005 بازسازی شده، ولی هنوز سنگهای قرمز متخلخل زیبا را میبینید که از معادنی در نزدیکی جزیره حمل شده اند، و چیزی که در این مورد ارزشمند است دیوارنگاریهای داخل کلیسا است. دیوار بیرونی با اشکال کنده کاری شده از روی تصاویر انجیل زینت داده شده.

قلعه هوساپ

 در هنگام دیدار از این محل در سفر با تور وان، میبینید روی  تور زمینی وان از تبریز بیرون زدگی سنگلاخی زمین در ساحل دریاچه هوساپ  قلعه ای قرون وسطایی باشکوهی بناشده. افسانه های محلی میگویند که معمار قلعه، مردی کرد به نام" محمودی سلیمان" بوده که توسط حکومت دستش بریده شده تا نتواند چیزی بسازد که با این قلعه همنوردی کند.

قلعه هوساپ در سال 1643 ساخته شده و به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم شده. چهل برج از قلعه بیرونی  که مسجدی وتعدادی پناهگاه را داراست محافظت میکنند. قلعه درونی، به عبارتی، در موقعیتی مدبرانه، در نوک بیرون زدگی زمینی واقع شده که دارای سه حیاط دیوارکشی شده است که در ادامه به دو سطح تقسیم شده، سح پایینی جایی است که پاسدارخانه، استحکامات و ورودی قرار دارد در حالی که  سطح بالایی کیوسک دیده بانی میباشد . همچنین تور وان نوروز 99 هتل جو را از دست ندهید.

کاووستپ

پادشاهی باستانی " اورارتو" به خاطر دژ های نظامی قویش شناخته شده است که یکی از انها " کاووستپ" است که برای " ساردوری دوم" ساخته شده. این دژ درست به فرم دژ " اورارتیان" ساخته شده و همچنین به نام " ساردوریهینیلی، (شهری که توسط ساردوری ساخته شد)" شناخته میشود که از سنگهای تکه ای ساخته شده. دژ به دو سطح بالایی و پایینی، همراه با تعدادی ساختمان تقسیم میشود.

دژ بالایی دارای معبدی است که در ستایش " خدی هالدی" ساخته شده، به عبارت دیگر، دژ پایینی در بر دارنده کارگاه و انبار ذخیره حبوبات و شراب در سالهای دیرین بوده. در این مجموعه معبد دیگری است که برای " خدای ایرموشینی" ساخته شده.

در تور لحظه آخری وان می توان از این مکان های جذاب و رستوران وان دیدن کنید .


آشنایی بیشتر با وان

شهر زیبای وان با دیدنی های بسیار مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته که به خصوص در سالهای اخیر ایرانیان بسیاری سفر به شهر را تجربه نموده اند و تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است.
شهر وان در شرق ترکیه قرار گرفته است و  جمعیتی نزدیک به چهار صد هزار نفر در آن ساکن می باشند که اغلب آن ها به زبان کردی کرمانجی ‏سخن می گویند.
سفر به شهر وان ترکیه مسافرتی کم هزینه و در عین حال دیدنی خواهد بود که به صورت ایده ال سه الی چهار  روز به طول می انجامد.  این شهر با طبیعتی دل انگیز و آب و هوایی مطبوع در تابستان بسیار پر مسافر است و دریاچه ‏وان،یکی از منحصر بفردترین دیدنی های آن محسوب می گردد.
قلعه وان
قلعه تاریخی وان برفراز کوه‌های ساحل شرقی دریاچه وان قرار گرفته در ترکیه است که امروزه به شکل ‏مخروبه‌ای با ستونهای عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده مورد توجه گردشگران واقع شده است ، قدمت این قلعه به ‏‏نود سال قبل از میلاد باز می گردد .
 دریاچه وان
دریاچه وان در غرب این شهر قرار گرفته است که وجود کوه ‏سبحان ‏‎‎در سمت جنوبی آن، به زیبایی آن افزوده است این دریاچه در حدود صد و بیست کیلومتر طول و ‏‏هشتاد کیلومتر عرض دارد و عمق میانگین آن صد و هفتاد متر است.
 کلیسای آختامار
کلیسای تاریخی  آختامار، ‏ در فاصله چهل کیلومتری از این شهر و در جزیره ای به همین نام واقع شده است . گفته می شود معماری منحصر بفرد آن متعلق به کشیش مانوئل بوده و به دستور گاغیک اول و پادشاه واسپورکان مابین سال‌های ‏‏915 تا921 میلادی ساخته شده‌ است‎.‎ ‏
 
آبشار مرادیه
اگر در شهر زیبای وان به دنبال مکانی برای دوری از هیاهوی شهر و سپری نمودن لحظاتی در دل طبیعت هستید پیشنهاد می کنیم به منطقه آبشار مرادیه در هشتاد کیلومتری شمال شهر وان سری بزنید. طی کردن این مسافت به دیدن این همه زیبایی و لذت بردن از هوایی دل انگیز می ارزد.
 غذاهای وان
در شهر وان با مشکل غذا روبرو نخواهید شد زیرا هر نقطه از شهر رستورانی بی نظیر با غذایی لذیذ که بسیار به ذائقه ایرانیان نزدیک است یافت می گردد.
کباب مولانا، کباب آدانا، اسکندر کباب، پاتلیجان کباب، لاه معجون، پیده، کوفته‏، چوپ شیش و دونر از جمله غذاهای متنوع ترکی است که البته مواد اصلی تشکیل دهنده آنها گوشت گوسفند است . همچنین  صبحانه مشهور این منطقه به نام (وان ‏کاهوالتیسی) بسیار لذیذ است .

 





:: برچسب‌ها: تور وان از تبریز , تور وان , تور وان زمینی , تور وان زمینی نوروز 99 ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: